Instalacja MACH jest inspirowana rzeźbą Jerzego Beresia KLASKACZ. Artysta nazywał swoje prace manifestami. Znajdowały się one w przestrzeni miejskiej i służyły wyrażaniu opinii, niezadowolenia z panującego systemu politycznego.
Klaskacz z roku 1970 jest wzorowaną na ludowych zabawkach maszynką do klaskania. Poruszając dźwignią możemy wprawić trzy pary dłoni zwróconych ku górze w rytmiczny ruch oklasków, któremu towarzyszy głuchy dźwięk drewna uderzającego o drewno.
Poprzez istniejący kontekst była to krytyka totalitarnej władzy wyjęte z tego kontekstu okazują się być wnikliwą krytyką mechanizmów występujących w każdym ustroju politycznym.
Praca odnosi się także do lubelskiego tańca ludowego i ostatniego momentu towarzyszącego występom na scenie – oklaskom. Mach jest tańcem ludowym ściśle związanym z obrzędami weselnymi na Lubelszczyźnie, tańcem ceremonialnym, kończącym układ taneczny okrzykiem – “Mach!”